Last day in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Imke Bouts - WaarBenJij.nu Last day in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Imke Bouts - WaarBenJij.nu

Last day in London

Door: Imke

Blijf op de hoogte en volg Imke

15 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De laatste dag alweer...
Het was een leuke en intensieve paar dagen, maar we kunnen met een volle rugzak terug naar huis.

Vandaag zijn we naar de BETT gegaan. Het was even zoeken hoe we er moesten komen, aangezien er maar één metro naar dit station rijdt. Maar na een wandeling van een half uurtje (nee, Steef was hier niet blij mee...) hebben we uiteindelijk de BETT bereikt.
Op deze megabeurs voor de nieuwtjes op soft- en hardware gebied, wilden we vooral de tafel van SMART zien.
Dat is gelukt! Het was leuk om mee te werken, maar de tafel werkte nog niet heel snel. Daarnaast is de tafel nog volop in ontwikkeling, zo zaten er nu nog geen uitgangen in voor "oortjes" en is het educatieve aanbod nog beperkt. Toch was deze tafel erg leuk om aan te werken.
Waar we vooral enthousiast van werden was het maken van animaties door zelfgemaakte tekeningen. Het past goed bij onze school en geeft direct een effect, dus voor iedereen te hanteren. Daarnaast goed betaalbaar voor een groots effect.
Lego had ook zijn eigen stand, vooral gericht op techniek. Zo was er een legorobot die zelf een rubicube wist op te lossen en een soort uurwerksysteem van lego gemaakt. Leuk, maar het zag er voor onze leerlingen erg ingewikkeld uit.

De rest van de BETT viel erg tegen. Er was veel van hetzelfde en niet alles was even educatief.
Zo konden we met onze voeten dingen inkleuren en over water lopen. Ook de 3D heeft zijn aandeel verworven op de beurs.

Na de BETT zijn we richt Stratford gegaan, hier is een groot winkelcentrum gebouwd en staan een atletiekstadion en een wedstrijdbad, allemaal gebouwd voor de Olypische Spelen dit jaar.
Helaas konden we de Olympische klok niet vinden, maar het was toch leuk om er even rond te lopen.
We konden niet lang zoeken, aangezien we nog een trein moesten halen ;)
Op de terugweg richting underground kwamen we dan toch echt een voorbeeld van innovatie tegen: een rolstoel op twee wielen, die de trap op kon?!

Daarna naar de trein gegaan, waar we lekker nog even konden geniet van wat wifi! Eindelijk weer in contact met de wereld ;) Helaas wel een trage verbinding, maar daar ben ik ook overheen gekomen.

In de trein nog wat mensen leren kennen en ideeën gedeeld. En met een vertraging van een uur, ietsje later thuis dan gepland...
Maar wat een heerlijke en inspirerende trip was het!
Met dank aan Steef en natuurlijk onze directie, voor het bieden van deze kans!

• 15 Januari 2012 - 22:17

Mrs. Morgan-Willis:

Heb je de London knights niet gezien? :p
    Wanneer kom je terug? En waar blijft mijn London-by-night-kaartje?!

Met vriendelijke groet,

Schoolbezoeken

12 Januari 2012

First day in London
Imke

Op school de kinderen goed voorbereid op het vertrek. Ze vind het wel jammer, maar ook wel cool dat ik er een paar dagen niet ben. We vertrekken morgen om 8.15u vanaf Den Haag HS met de trein naar Brussel. Van daaruit gaan we met de trein naar Frankrijk waar met door tunnel naar Engeland gaan (leuk met claustrofobie ) We komen daar rond 14u aan en hebben dan om 15u een lezing, gevolgd door een workshop IEF en een workshop Game in de klas. Daarna inchecken, eten en... geen idee... Donderdag staat in het teken van scholen bezoeken. Vrijdag staat een bezoek aan de BETT grootste educatieve technologische ontwikkelingen van de wereld. Erg groot, dus vast wel een tijdje zoet mee. Zaterdagochtend hebben we alle tijd voor onszelf, pas om 14u moeten we de koffers ophalen en weer richting Eurostar gaan.

Actief sinds 10 Jan. 2012